כל הסיבות - לעקר ולסרס

אחת ההחלטות הקשות ביותר עבור בעלי חיות מחמד היא האם לעקר או לסרס את חיית המחמד שלהם, או להשאיר אותם כמו שהטבע ברא אותם.

כמובן שאצלנו אנו דוגלים בעיקורים וסירוסים של חיות המחמד, שלא לדבר על החוק המחייב בעיקור וסירוס לכלבים בוגרים. הדרך היחידה למנוע את תופעת ההמתות ההמוניות של כלבים עזובים היא באמצעות טיפולי עיקור / סירוס. ההליך והשלכותיו הם ללא ספק הבחירה ה"אנושית" יותר - עדיף למנוע את היוולדם של גורים מאשר לתת להם להיוולד לסוף ידוע מראש של השמדה.

 

---צרו איתנו קשר בנוגע לעיקורים וסירוסים בהנחה משמעותית (כלבים וחתולים)---

 

אספנו עבורכם את כל הסיבות לעקר או לסרס את חיית המחמד שלכם.

1.      תוחלת חיים בריאה וארוכה יותר
בנוסף למניעת שגרי גורים בלתי רצויים, עיקור מונע את התפתחותן של דלקת הרחם וגידולים בבלוטות החלב (השווה לסרטן השד אצל נשים), הקטלנים לכ50% מהכלבות וכ90% מהחתולות.
סירוס מונע גידולי אשך סרטניים, פרוסטטה שפיכה, הרנייה פרינאלית ועוד. גם במקרה זה. את הניתוח מומלץ לבצע בגיל 6 חודשים. ביצוע העיקור לפני הייחום הראשון של כלבות וחתולות מהווה את אמצעי ההגנה הטוב ביותר כנגד מחלות אלו.

2.      מניעת ייחום
כלבות לא מעוקרות יכנסו לייחום כל חצי שנה בממוצע, לתקופה של 10-14 יום. על מנת להשיג תשומת לב של זכרים בתקופה זו - הכלבות מייללות ומטילות שפכים בתכיפות גבוהה מהרגיל. לפעמים גם ברחבי הבית!

3.      מניעת בריחה ושוטטות של כלבכם הזכר
כלב לא מסורס יעשה הכל כדי למצוא זיווג. הכל. הוא יחפור לכם בור מתחת לגדר, יקפוץ מעליה וינסה לחמוק דרך השער בכל הזדמנות שהוא יכול. כמובן שפה צצות שתי בעיות. הראשונה - ע"פ חוק אין לתת לכלבים לשוטט והוא נמצא בסכנה ממשית של הגעה להסגר. שנית - הכלב עשוי להידרס או להיקלע למריבות עם כלבים אחרים.

4.      אופי רגוע יותר ופחות תוקפני
רמת ההורמונים יורדת 3 חודשים לאחר הניתוח, ומרגיעה את חיית המחמד. במידה ויש לכם כלב טריטוריאלי או כלבה תוקפנית, התנהגותם תשתפר לאחר תקופה זו, ותהנו מחברתם אפילו יותר. אנו מציעים לעקר ולסרס את הכלבים בגיל 6 חודשים  כאשר הם מגיעים לבשלות מינית.

5.      עיקור או סירוס לא יגרמו להשמנת יתר אצל חיית המחמד
תפסיקו להתעצל ולהשתמש בתירוץ הזה! מחסור בפעילות גופנית והאכלת יתר הם שמעודדים את ההשמנה אצל חיות המחמד שלכם, ולא העיקור. כלבכם יישאר בכושר כל עוד תמשיכו לספק לו טיולים טובים וכמות מזון נכונה למשקלו (על גב שק האוכל של הכלב תופיע טבלה המספקת מידע בנוגע לכמות האוכל המיועדת לכלב לפי משקלו)

6.      הקלה משמעותית לכיס שלכם
כולנו מנסים לחסוך בכל פינה אפשרית ולמנוע הוצאות מיותרות. החדשות שלנו אליכם: עיקור או סירוס חיית המחמד שברשותכם יעיל וחסכוני יותר.
ע"פ חוק כל כלב חייב בחיסון כלבת מדי שנה, העומד על כ350 ₪ במידה וחיית המחמד לא עברה ניתוח לעיקור או סירוס.
ניתוח חד פעמי לעיקור או סירוס אצלנו בקליניקה בעין אילה, יעלה לכם 350 ש"ח.
לאחר העיקור, חיסון כלבת שנתי יעלה לכם 50 ₪ בלבד! זאת בלי לחשב את העלות של הטיפול בגורים שעשויים היו להיוולד אילולא העיקור!

7.       עיקור/סירוס יעילים עבור ה"צאצאים"
על פי רוב, כלבה לא מעוקרת שננטשת לרחוב עקב הריונה – עתידה גם להמליט ברחוב. הגורים האלו נחשפים למגוון רחב ביותר של מחלות וסכנות אחרות כגון התייבשות, דריסה, ולפעמים אפילו יהוו טרף עבור חיות בר משוטטות. במעט מאוד ממקרי ההמלטות הללו הגורים עשויים לשרוד. במידה וישרדו – יבלו תקופה ארוכה בכלביה אם ובכלל יאמצו אותם (בהנחה שהגיעו לכלביה שאינה ממיתה).

8.      צמצום תמותת בע"ח נטושים
לתת לכלבה או לחתולה שלכם להמליט רק על מנת שלילדים יהיה משהו קסום ומיוחד לחזות, אינו תירוץ טוב מספיק – בייחוד כאשר עשרות אלפי כלבים בריאים מומתים בשנה בישראל!

  • אין עדיין תגובות. הגב ראשון

השאר תגובה

Guest שלישי, 22 אוקטובר 2024